Black Friday, Cyber Monday i … Slow Life - Cottonganic

Black Friday, Cyber Monday i … Slow Life

Obniżki cen sięgające często 70% to nie lada zachęta do zakupów. Szał zakupów trwa, a Klienci „polują” na okazje nierzadko stojąc w ogromnych kolejkach po przecenione towary. Co jednak jest prawdziwą motywacją do dokonania zakupu? Realna potrzeba posiadania (przydatności) oferowanych produktów czy może magia liczb w cenie przed i po obniżce? Od dawna wiemy, że to głownie emocje sprawiają, że kupujemy, ale ten mechanizm możemy zmienić, a na pewno mieć na niego bardziej świadomy wpływ.

Slow fashion i slow life

Stając przed witryną sklepową, optymalnie byłoby zastanowić się czy naprawdę jest nam potrzebna np. kolejna para dżinsów tylko dlatego, że została przeceniona z 200 na 60 zł. Tak duża obniżka ceny niewątpliwie stwarza pokusę do dokonania zakupu, ale może nie mieć wiele wspólnego z realną potrzebą posiadania kolejnej pary spodni

Cottonganic jest jedną z kilku rodzimych firm, które nie tylko otwarcie mówią o konieczności weryfikacji idei konsumpcjonizmu, ale także swoimi działaniami daje przykład proekologicznego podejścia do środowiska, zrównoważonego rozwoju oraz odpowiedzialnego zarządzania zasobami naturalnymi. Taka postawa wpisuje się w międzynarodowy trend slow life, który odnosząc się do nadmiernego gromadzenia rzeczy wskazuje, żeby w pierwszej kolejności zastanowić się nad wykorzystaniem tych, które już mamy.

Z przyjemnością i wielkim optymizmem patrzymy jak każdego dnia pojawiają się nowe firmy, dla których miarą sukcesu nie jest wyłącznie własny zysk ze sprzedaży, ale również korzyści dla naszego środowiska naturalnego. Znakiem naszych czasów jest gromadzenie przedmiotów, które mają dookreślać naszą pozycję społeczną, pokazywać nasze aspiracje. Z drugiej strony, coraz głośniej mówi się o konieczności zmniejszania produkcji śmieci, czyli idei less czy wręcz zero waste. W praktyce wymaga to determinacji, ale powoli staje się koniecznością również w ujęciu biznesowym. Wszystko po to by nie „pożyczać” planety od naszych dzieci i wnuków.

Czarny Piątek i Cyber Poniedziałek na zielono

Cottonganic jest jedną z kilku polskich firm, które kolejny raz nie przyłączyły się i nie wspierają ogólnoświatowej akcji Black Friday czy Cyber Monday. W ofercie takich firm na próżno szukać wielkich obniżek cen, a w zamian pojawiają się m.in. kampanie edukacyjne.

Jedną z naszych zasad jest działanie zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju. Dlatego nie wypełniamy magazynów naszymi produktami a podejmujemy pracę dopiero w momencie pojawienia się realnej potrzeby. Bardziej niż na modę stawiamy na zdrowie i wygodę wychodząc z założenia, że na dobrą jakość i pewność pochodzenia produktu można poczekać kilka dni więcej. Naszym Klientom zamiast szału zakupów życzymy więc zawsze przemyślanych wyborów, by zakupione rzeczy były naprawdę przydatne i, co równie ważne, służyły długo i szczęśliwie.

Cottonganic – natural & happy homelife to polska marka powstała z myślą o tych, którzy do pełni szczęścia potrzebują kontaktu z naturą. Ubrania i tekstylia domowe powstają wyłącznie z organicznych i ekologicznych tkanin u poznańskich, najlepszych krawców. Organiczne tkaniny są idealne dla skóry, nie uczulają nawet tej najwrażliwszej. Często występują w naturalnych kolorach (odcienie beżów, brązów i niektórych zieleni) a inne kolory uzyskuje się za pomocą naturalnych barwników takich jak np. kurkuma czy różnego rodzaju glinki. Organiczne tkaniny są też lepszej jakości od tych wyprodukowanych w konwencjonalny sposób, a więc również trwalsze w użytkowaniu.